laatste dagen...Launnie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cisca Martin Hoorn - WaarBenJij.nu laatste dagen...Launnie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Cisca Martin Hoorn - WaarBenJij.nu

laatste dagen...Launnie

Door: mart en cis

Blijf op de hoogte en volg Cisca Martin

25 Februari 2013 | Australië, Melbourne

Vandaag weer over op Nederlands...wat een verwarring! Ik heb netjes de reisgegevens doorgestuurd, maar ik ben totaal in de war met de dagen....gelukkig hebben we mensen die e.e.a. nakijken en contoleren, dus snel e.e.a. aangepast.
We gingen namelijk op bezoek bij een achterachternichtje van Cisca, die 4 jaar werd. Want ik wilde Ann, haar oma, en haar moeder, Ashlee ook nog even zien.
Toen werd gevraagd wanneer we vertrokken zei ik: over een paar dagen. Marijke zei nee....morgen!!!
Ik WIST ook wel dat we vandaag nog iets hadden....het was ons afscheidsdiner, dezelfde avond...
Tja, time flies when you're having fun.
Ik weet niet mee hoeveel kinderen er waren, onze tattooist was er ook (neef Paul) en na wat drinken met lekkers, na de prachtige regenboogtaart en een knuffel met de prachtige en zoooo lieve hond Thunder (ja Marvin, een hond die jij zou willen hebben met de naam Thunder..haha...ironie), gingen we huiswaarts.
Na nog even een detour naar de dam waar het water van Tamar River vandaan komt en de Cataract Gorge en de lookout boven het huis van Marijke en George, via de weg waar Ineke en Harry ooit waren verdwaald...gingen we ons voorbereiden op onze laatste familieavond.

We aten in het Kings Meadows hotel, je kon, zoals gewoon is bij veel eetgelegenheden, je bestelling met tafelnummer doorgeven bij de kassa, een wijntje of ander drankje ophalen (eventueel een loterij ticket invullen) en dan zou het even later gebracht worden.
Wij kozen een plekje ongeveer in het midden tussen alle mensen, helaas bij een lange tafel kan je niet bij iedereen zitten. Ik was de enige met een voorgerecht, pompoensoep, tot 'ergernis' van de hongerigen onder ons, hahaha. Hierna volgde het voorgerecht, lachen, ik was ook nog de eerste die dit geserveerd kregen. Mijn broers keken mij 'boos' aan.
We hebben natuurlijk wel even iedereen bedankt voor alles wat er voor ons is gedaan en geregeld, wat er MET ons is gedaan en hebben daarna lekker gegeten, afscheid genomen.
Nog een heerlijke kop koffie bij Marijke en George, met wat extra mensen er nog bij...we hebben wat afgelachen!
Pete, had jij ons niet eens het spel cribbage (?) uitgelegd een paar jaar geleden? Ik weet het niet meer..maar we moeten het maar (weer) eens gaan spelen.

De dag liep ten einde, de volgende ochtend gingen Mart en Geoge nog even wat kaarten posten. Wij zijn wellicht eerder thuis dan de kaarten ontvangen zijn, maarja. Ondertussen gingen Marijke en ik naar de Gorge met zijn tweeen. Warm, maar heerlijk!!!
We hebben bij de Gorge de kabelbaan genomen (jaja, Marijke durfde echt, geweldig he), retour met als tussenstop even de beentjes in De Basin (JAAAAA). Dit wilde ik ZO graag nog even doen....
De heren waren ondertussen thuis aangekomen en kwamen ons met de auto ophalen, we zouden nog lunchen en moesten de auto inleveren en dan vliegen.

Het was zo fijn nog een aantal mensen even op het vliegveld te zien, al wilde ik aan de andere kant zo weinig mogelijk mensen zien, want afscheid nemen valt me altijd best zwaar.
Ook nu, na een gezellig half uurtje kletsen, had ik het moeilijk om mijn tranen te bedwingen. Maar, zo zei ik, I'm good, we're going on a holiday to Melbourne!!
Zodra de mensen ook mijn gezichtsveld waren, hield ik het niet meer. Ook Martin vond het niet gemakkelijk en zou iedereen en Tassie erg missen.
Gek hoe emoties toch weer de overhand kunnen nemen, hoe goed je je ook probeert te houden.
In het vliegtuig had ik extra zakdoekjes nodig, en dankzij de honeycombs van John (Joop), kon ik eindelijk wat bedaren na een kwartier. Kom, Cis, verman je!!!!

In Melbourne kwam de koffer meteen aan zodra we bij de band kwamen. Snel gepakt, en op naar de Sky Bus. Goed systeem. Je stapt een keer over op een kleinere bus die je naar het hotel brengt. Onderweg allerlei info over de stad.
Binnen ongeveer een uur bij het hotel, lekker even gerelaxt, daarna lekker gegeten en gelopen buiten, Chinatown!

De rest van het verhaal denk ik thuis pas te kunnen vertellen.
Wij hopen op een goede reis (vanavond richting vliegveld en vannacht om 3u vliegen)

Tot ooit!!!!!

  • 28 Februari 2013 - 09:25

    Carola:

    Hoi Cis en Martin,

    Jullie zullen vast doodmoe zijn straks in het vliegtuig, want wat hebben jullie veel meegemaakt zeg! Zoveel lieve mensen hebben jullie om jullie heen gehad; jullie zullen elkaar straks node missen!

    Wij wensen jullie een hele goede reis en tot volgende week woensdag op koor, want wij hebben jullie ook gemist hoor :)!!

    Liefs,
    Carola (en de rest)

  • 28 Februari 2013 - 09:37

    Bernadette:

    Tja, de tranen schieten zelfs in mijn ogen, terwijl ik gewoon hier in ons kikkerland op de bank jullie verhaal zit te lezen.....laat staan wat voor een krokodillentranen jullie hebben gehad.
    Laat maar lekker rollen hoor! Inhouden heeft geen zin. Eruit is eruit, daarna kun je weer na een diepe zucht weer verder. Er is een tijd van komen en van gaan. Valt wel eens zwaar. Een mooi iets is dat jullie daar weg gaan, maar dat jullie straks, na de lange vermoeiende reis, ook weer gezellig thuiskomen, in jullie eigennestje kunnen kruipen, en jullie je kinderen weer in jullie armen kunnen sluiten. Dat is toch ook weer heerlijk!!!!! Nu maar fijn terug kijken op die prachtige momenten die jullie daar hebben beleefd. Niemand kan dat meer van jullie afpakken. Mooie ervaring om mee te nemen naar de toekomst, en her te beleven als jullie aan iets leukswillen denken.
    Goede reis,en tot over een paar daagjes. Jullie wachten een warm ontvangst op Schiphol. Bye mate!

  • 28 Februari 2013 - 21:55

    Paola:

    Lieve Cisca en Martin,
    Ja, wat een heftige maar ook mooi afscheid hebben jullie moeten nemen van zoveel lieve mensen en prachtige mooie Land.
    Ik wens jullie een goede reis terug naar huis. Hier krijgen we vanaf de komende dagen de zon weer te zien en vanaf volgende week krijgen we zachtere temperatuur; maar ik zou een dikke warme jas klaar hebben bij uitstappen in Nederland want voor jullie zal zeker nog erg koud aan voelen.
    Jullie kinderen kunnen vast niet wachten om jullie te zien en de thuiskomst zal zeker ook een groot feest worden.
    Goede thuiskomst en hopelijk tot heel snel.

    Liefs,

  • 28 Februari 2013 - 23:03

    Joyce:

    Het is toch een beetje onwerkelijk om dit zo te lezen. De plannen voor de aankomst zijn al gemaakt inderdaad, en je hoeft je niet te schamen voor die traantjes hoor. Die had Eline ook bij jullie vertrek (positief, neem dat van mij aan). Ik heb ze nog niet gehad, maar wie weet dat dat pas komt als ik mijn lieve papa weer een knuffel geef. Mam je bent lief hoor, maar ik ben en blijf een papa'skindje he haha. Ik ben echt heel erg benieuwd om alle verhalen firsthand te horen en als het kan ook zo snel mogelijk foto's en filmpjes!

    Love you guys,

    Kus Joyce

  • 01 Maart 2013 - 18:04

    Wilma:

    Hoi lieverds...
    We wensen jullie een goede reis en tot heeeeeeel gauw.

    Liefs Marcel en Wilma

  • 02 Maart 2013 - 06:59

    Debby Kos:

    Wat een mooi afscheid, en ook ik zit hier met natte ogen ;-)
    Wetende dat deze reis voor jullie prachtig is geweest en dat je nu weer voor lange tijd afscheid moeten nemen van heel veel familie.

    Dikke kus Debby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Van Melbourne, Australie naar Tasmanie: Launceston

Na snel door de douane te gaan en onze koffers te halen (jaja, juiste volgorde!) en 3x antwoord te hebben gegeven wat voor voedsel en medecijnen we hadden mochten we zonder problemen door. De koffers hadden we binnen 3 minuten. Dus nadat Martin zijn rondje powerliften had voltooid gingen we zo snel mogelijk naar de balie van Jetstar, ons volgende vliegtuigje. We waren een uur te vroeg om in te checken dus eerst maar even een cappucino. Het zou nog wel even duren voor we weer drinken hadden.

Na het inchecken van de koffers nog een uur wachten, dan konden we het vliegtuig in (dit toestel was vergelijkbaar met het toestel van Ryan Air waarmee we naar Rome en Londen waren geweest).
Dit duurde maar een krap uurtje. Nu draaide mijn maag wel even een rondje...nog even en dan zou ik mijn Australische failieleden weer zien!

Ook deze vlucht was geen probleem en personeel was erg vriendelijk. Martin had ze weer een primeur gegeven: het tafelklemmetje kan ook als kapstok fungeren!

Hoe dichter we bij Tasmanie kwamen, hoe bewolkter het werd. Mijn zus Marijke had het al van tevoren gezegd, er was regen voorspeld. Maar ook dit was heel mooi aan de bovenkant, gelukkig was het wel droog dat we aankwamen.
Dan....loop je het trappetje af....kijkt naar het raam. Loopt door naar de ontvangsthal en ja hoor! Mijn zus Ans en haar man Allan, hun dochter Christina en man Michael, zelfs hun oudste zoon Thieron, waar wij eerst zullen verblijven, mijn broer Joop (tussen het werk door), mijn broer Arnold en zijn vrouw Colleen, zelfs mijn nichtje Fiona, dochter van Marijke die er ook met haar man George was.
Geweldig!!! Martin kwam slepend met zijn dagtas binnen (jeah, we finally made it) en ik ging op mijn knieen om de grond te kussen.
Dat was een hele trip, maar alles ging goed en we zijn heel leuk ontvangen. Terwijl ik bij Michael, Christina en Thieron in de auto stapte, gingen George en Martin de huurauto ophalen: Hyundai Exel. Niet groot, maar prima voor ons deze maand.

Mahni Rose en Emiel waren thuis. Er werden allerlei heerlijke hapjes klaargezet. Een lekker kopje koffie (echt waar) en en lekker kopje thee voor liefhebbers.
Wat een schitterend huis en prachtig stuk land erom heen. We hebben nog een wandeling gemaakt in de buurt nadat de visite weg was.
Hond Nash ging mee (zwarte Labrador).
Echt, voor de prijs van een appartement en een eengezinswoning: daar heb je hier een paar are land en een 6 kamerwoning voor.

Vanmorgen is Martin tijdens mijn douchebeurt met Michael op familiebezoek geweest (Marijke, Ans, Arnie). Wist ik niets van van, maar ja. We hebben heerlijk geslapen op een stevig luchtbed (volgens mij had ik ook op een spijkerbed kunnen slapen). Vanmorgen lekker vroeg opgestaan. Net lekker geluncht.
We gaan zo naar Launceston de omgeving bekijken en naar het winkelcentrum. Mijn ouderlijk huis bezoeken en nog wat nodige dingen halen. Het is NIET warm vandaag, beetje regenachtig en mistig in de bergen. Maar dat maakt voor nu niet uit, want dat houdt me lekker wakker. Volgende verhaal zal Martin schrijven. De foto's gaan we nog downloaden van de diverse camera's. Dan zullen we die bij ons verhaal voegen.

Dag allemaal! Tot volgende keer.

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2013

laatste dagen...Launnie

23 Februari 2013

Fishingtrip with Paul McKercher

22 Februari 2013

ja....echt waar...

21 Februari 2013

Met Marijke en George op stap dag 2

20 Februari 2013

2 dagen met Marijke en George
Cisca Martin

Zoals op de foto te zien is zijn wij er helemaal klaar voor om het winterweer achter ons te laten en op zomervakantie te gaan naar, ja raad eens? Australië! Tasmanië om precies te zijn. Wij hebben er zin in en zijn er al helemaal klaar voor! De koffers zijn gepakt en het humeur is goed. We willen jullie via deze weg op de hoogte houden van al onze fratsen op de hoogte houden zodat jullie ons kunnen volgen op deze droomreis!

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 17599

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 02 Maart 2013

Voorpret

25 Februari 2013 - 28 Februari 2013

Terug van Launceston naar Melbourne

30 Januari 2013 - 31 Januari 2013

Van Melbourne, Australie naar Tasmanie: Launceston

29 Januari 2013 - 30 Januari 2013

van Singapore naar Melbourne

28 Januari 2013 - 29 Januari 2013

Naar Dubai

29 Januari 2013 - 29 Januari 2013

From Dubai to Singapore

Landen bezocht: