Laatste dagje verblijf bij Ans - Reisverslag uit Launceston, Australië van Cisca Martin Hoorn - WaarBenJij.nu Laatste dagje verblijf bij Ans - Reisverslag uit Launceston, Australië van Cisca Martin Hoorn - WaarBenJij.nu

Laatste dagje verblijf bij Ans

Door: Mart en Cis

Blijf op de hoogte en volg Cisca Martin

07 Februari 2013 | Australië, Launceston

Goedemorgen Launceston, wat hebben we weer een prachtige dag.

Na het ochtend-eten en de koffie zijn we met Allan naar het winkelcentrum gereden, 5 minuutjes hier vandaan. Eerst even naar de viswinkel. Allan is nogal kieskeurig wat zijn visjes betreft, dus dit moest wel een lekkere visleverancier zijn. We keken onze ogen uit. Helemaal niet veel, maar het zag er geweldig lekker uit en vers! Prachtige displays, ik zag zelfs een mossel in een kom bewegen...zo vers! Je rook het wel, maar het stonk niet!
Allan haalde zijn trouts en daarna op naar de supermarkt.
Terwijl de heren voor onsze flesjes water weggingen, ging ik even kijken voor een paar postkaarten.
Niet bij het postkantoortje...helaas....maar verderop wel! De dame achter de kassa had ik eerder gezien. Zij was de dame die vroeger voor Marijke werkte op kantoor. Grappig, ons kent ons...
Ik zou haar weer zien bij de booklaunch a.s. vrijdag.

Nog even tissues gehaald, ik moet toch echt even de Australische munten gaan bestuderen, want ik snap er niets van wat wat is....gelukkig waren de dames bij de kassa's erg aardig. Er is een betaalmachine, heel handig. Een beetje vergelijkbaar met de automaten bij C1000 in Almere Buiten, alleen dan kun je ook zelf scannen, niet met een handapparaat, maar bij die machine alleen. Een vangbakje waar je kleingeld in doet en een gleuf voor grootgeld. Er zijn ook gewone kassa's hoor, voor de 'kaart-betalingen'.

Nu naar huis, even een kopje 'Mocca-koffie' van Allan en daarna richting Tasmanian Zoo. Benieuwd wat het is....
Na een tijd rijden richting Legana, waar Paul woont (goh, gisteren waren we hier ook al...) Iets eerder linksaf en dan nog maar 12 km, dat was niet ver. Na een tijd rijden, bergop, bergaf, bergop, bergaf, eindelijk een bordje (we dachten al bijna dat we iets hadden gemist). Nog 2 km.
Uiteindelijk nog een tijdje verder, omhoog, omlaag, omhoog, omlaag, ja hoor. De Zoo!
Na best wel wat entreegeld, een harde klap van het hek dat openging, in de zoo. Een heleboel tropische vogels gezien, parkieten, papegaaien, kakatoos, agaponissen kwamen we bij een kaaiman. Mart: dat is geen echte....toch? Ik: jawel hoor, zeker weten. Nog even hebben we een paar keer goed gekeken. Er was een waterbad, dus het zou toch wel...
Mart: maar het ademt niet. Ik: Tuurlijk is ie echt.
Toen zag Mart zelfs dat er allemaal gras overheen groeide. Ik besloot dat hij dan toch maar nep zou zijn. Helaas, gefopt. Ook binnen stond een nepperd. Nouja, dan maar op zoek naar de Tasmaanse Duivel. Eerst kwamen we bij de Dingo (een kruizing met collie en wat al meer), heel mooi beest. Deze was wel echt!
Toen kwam een giga aquarium! Ongeveer 4 bakken, formaat huiskameraquarium. We waren een tikkeltje teleurgesteld.
Dan maar een paar bloemen fotograferen.
Heeeee een bordje dat verwees naar een EAGLE!
We liepen door de hekken heen. Wel een prachtig stukje natuur (ja eerlijk waar). Maar....eagle?
Ik zeg: Martin, als jij een adelaar was, zou je hier toch ook niet op een rotsje gaan zitten wachten tot er wat publiek langskwam?
Met een prutlipje ging Martin verder. Daar....links....iets wits....
Hij helemaal die kant op gelopen. Helemaal voorbij de boompartij. Nee.
Toch niet. Ik kijk verbaasd hoe Martin gewoon de adelaar voorbij loopt.
Martin! Daar rechts! Helemaal blij. Hij sprong bijna een meter de lucht in met zijn camera. Natuurlijk moest dat wel even op de foto. Echt heel mooi! Na een aantal kiekjes liep hij weer door. Grappig, helemaal in de verte zag ik hoe hij een hele KUDDE ganzen op de gevoelige plaat vast zou leggen. Het was ook echt een koddig gezicht. Ik hoorde ze mijlen ver nog gakken. Zie foto's.

Voldaan, terwijl Martin nog foto's nam van wat losvliegende papegaaien, kraaien en loslopende geit, keek ik naar: jaja, eindelijk.....Tasmaanse Duivel! Op het moment dat Mart er aankwam met de camera, lag de Devil in het gras te slapen. Nou, dat was spannend! Een hoopje zwart.....
Even later, een paar bloemenfoto's later, een paar papegaaien later, zag ik ineens in een ander deel iets bewegen....ja hoor! Drie Tasmanian Devils maar liefst! Hehe, voor het eerst echt levende exemplaren. Mijn vorige keer in Australie was ik namelijk naar de grotten gegaan, waar de andere groep mensen naar het dierenpark gingen. Ook erg mooi hoor, maar ik moest en zou nu dus echt een Tassie Devil zien. Eerder ging ik niet terug naar Nederland!!!
De koala's hebben zich helaas niet laten zien. De kagaroos wel.

Goed.
Nu hadden we toch wel erg trek. Tijd voor lunch.
We hadden al afgesproken dat we niet 'thuis' zouden lunchen.
Onderweg stond Martin ineens bovenop de rem. Er reed niemand achter ons, het was een heel stille weg. Hij zag een Kookaburra. Camera pakken. Foto nemen. En snel weer verder. Onze magen overstemden de radio.....(we waren ondertussen ook zo gewend aan het eet ritme...)
We zijn dus op weg naar de Catarac Gorge even gestopt bij Woolworths.
Daar even een cappucino en broodje genomen.

Daarna zijn we even gestopt bij de Penny Royal Mills. Dit was vroeger een kruitmolen. Ook was het een tramwachthuisje. Dat is helaas verleden tijd. Nu is het een vakantieoord.
Aan de andere kant van de weg een bloem(?)molen. Nu een restaurant en kapper.
We parkeerden de auto, want we wilden toch een stukje van mijn herinnering bekijken: De Catarac Gorge.
Heerlijk was dat. Ik herken dat echt. We zijn een klein stukje de berg opgeklommen. De rest doen we de volgende keer met Marijke en George (zus en zwager). Zij wonen daar 'vlakbij'.

Terug naar 'huis' konden we weer op een heerlijk maaltijd rekenen: trout (forel). Benieuwd of Martin het wat vindt....want hij LUST geen vis....(op sommige soorten witvis na).
Na nog even kaarten schrijven (ik) en zonnen (Mart) werden we geroepen dat het eten geserveerd zou worden.
Tatatatataaaaaaa.....het rook heerlijk.
Wederom 3 soorten groenten, 2 soorten aardappelen en foliepakketjes met forel. Mmmmmm. Ik keek naar Martin (doet ie t of doet ie t niet - gekke bekken trekken.....). Hij vond het lekker! YES!!!

Nog een heerlijk ijs-en-vruchten-toetje. Dan wachten tot mijn broer Joop (JOHN) de door mij gestolen camera kwam ophalen (heerlijk om hem weer even te zien) en dan zouden Mart en Allan even een wandeling maken naar de Super.
Daarna nog een kop koffie met een overheerlijk zojuist gekocht koekje en dan de blog.
Dat heb ik dus nu gedaan. Nog even de foto's erbij zoeken, dan naar bed, want mijn zus'je' gaat morgen vroeg naar het hospitaal (7u er zijn).

Tot blogjes!

Mart en Cis

  • 07 Februari 2013 - 15:30

    Toos Bakker:

    nou, leuk om alles te lezen, hoor !!
    fijn om je familie u ook aan te kunnen raken, he!!!
    veel plezier en doe ze de groetjes van hun " nicht-die -ze -niet -kennen"
    xxx

  • 07 Februari 2013 - 18:29

    Joyce:

    Pap, mijn complimenten. Die foto's kunnen allemaal zo op een wildlife kalender! En dat is geen grapje, die foto's zien erg errrrug profi uit! Kan me best voorstelle dat je voor die cookaburra ineens stopte maar wel grappig dat uitgerekend jij de eagle zo voorbij loopt.

    En Mam, het gevoel wat jij nu hebt, dat kan ik me niet echt indenken. Ik heb dat soms als ik door de bouwmeesterbuurt loop, haha, maar dat is toch net niet helemaal hetzelfde!

    Vooral Purinina is erg mooi. Maar die laatste foto? Hebben jullie je eigen Zoo nagebouwd?

    En mam, die Catarac Gorge, is dat met dat groene huisje waar je per se een meat pie wilde eten of haal ik nu alweer vanalles door elkaar?

  • 07 Februari 2013 - 20:34

    Monique :

    Ja leuk die verhalen en foto,s Tasmaanse Duivel leeft die daar niet meer in het wild ? groetjes Monique

  • 08 Februari 2013 - 15:01

    Paola:

    Wauw, ik heb een aantal verhalen achter elkaar gelezen want ik ben een paar dagen niet op mij pc geweest.....Wat een prachtige avontuur. Die natuur qua omgeving en dieren, de lieve mensen/familie, lekker eten, en jullie zo genieten van alles, tjongens het is alsof ik bij jullie ben.
    Ik voel /ruik/ en zie wat julllie allemaal vertellen. Ook de foto's zijn heel leuk om te zien.
    Ga zo maar door en blijf vooral schrijven want dit is veel boeiender dan GTST, ik wil geen aflevering missen :-) hihihi...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Launceston

Van Melbourne, Australie naar Tasmanie: Launceston

Na snel door de douane te gaan en onze koffers te halen (jaja, juiste volgorde!) en 3x antwoord te hebben gegeven wat voor voedsel en medecijnen we hadden mochten we zonder problemen door. De koffers hadden we binnen 3 minuten. Dus nadat Martin zijn rondje powerliften had voltooid gingen we zo snel mogelijk naar de balie van Jetstar, ons volgende vliegtuigje. We waren een uur te vroeg om in te checken dus eerst maar even een cappucino. Het zou nog wel even duren voor we weer drinken hadden.

Na het inchecken van de koffers nog een uur wachten, dan konden we het vliegtuig in (dit toestel was vergelijkbaar met het toestel van Ryan Air waarmee we naar Rome en Londen waren geweest).
Dit duurde maar een krap uurtje. Nu draaide mijn maag wel even een rondje...nog even en dan zou ik mijn Australische failieleden weer zien!

Ook deze vlucht was geen probleem en personeel was erg vriendelijk. Martin had ze weer een primeur gegeven: het tafelklemmetje kan ook als kapstok fungeren!

Hoe dichter we bij Tasmanie kwamen, hoe bewolkter het werd. Mijn zus Marijke had het al van tevoren gezegd, er was regen voorspeld. Maar ook dit was heel mooi aan de bovenkant, gelukkig was het wel droog dat we aankwamen.
Dan....loop je het trappetje af....kijkt naar het raam. Loopt door naar de ontvangsthal en ja hoor! Mijn zus Ans en haar man Allan, hun dochter Christina en man Michael, zelfs hun oudste zoon Thieron, waar wij eerst zullen verblijven, mijn broer Joop (tussen het werk door), mijn broer Arnold en zijn vrouw Colleen, zelfs mijn nichtje Fiona, dochter van Marijke die er ook met haar man George was.
Geweldig!!! Martin kwam slepend met zijn dagtas binnen (jeah, we finally made it) en ik ging op mijn knieen om de grond te kussen.
Dat was een hele trip, maar alles ging goed en we zijn heel leuk ontvangen. Terwijl ik bij Michael, Christina en Thieron in de auto stapte, gingen George en Martin de huurauto ophalen: Hyundai Exel. Niet groot, maar prima voor ons deze maand.

Mahni Rose en Emiel waren thuis. Er werden allerlei heerlijke hapjes klaargezet. Een lekker kopje koffie (echt waar) en en lekker kopje thee voor liefhebbers.
Wat een schitterend huis en prachtig stuk land erom heen. We hebben nog een wandeling gemaakt in de buurt nadat de visite weg was.
Hond Nash ging mee (zwarte Labrador).
Echt, voor de prijs van een appartement en een eengezinswoning: daar heb je hier een paar are land en een 6 kamerwoning voor.

Vanmorgen is Martin tijdens mijn douchebeurt met Michael op familiebezoek geweest (Marijke, Ans, Arnie). Wist ik niets van van, maar ja. We hebben heerlijk geslapen op een stevig luchtbed (volgens mij had ik ook op een spijkerbed kunnen slapen). Vanmorgen lekker vroeg opgestaan. Net lekker geluncht.
We gaan zo naar Launceston de omgeving bekijken en naar het winkelcentrum. Mijn ouderlijk huis bezoeken en nog wat nodige dingen halen. Het is NIET warm vandaag, beetje regenachtig en mistig in de bergen. Maar dat maakt voor nu niet uit, want dat houdt me lekker wakker. Volgende verhaal zal Martin schrijven. De foto's gaan we nog downloaden van de diverse camera's. Dan zullen we die bij ons verhaal voegen.

Dag allemaal! Tot volgende keer.

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2013

laatste dagen...Launnie

23 Februari 2013

Fishingtrip with Paul McKercher

22 Februari 2013

ja....echt waar...

21 Februari 2013

Met Marijke en George op stap dag 2

20 Februari 2013

2 dagen met Marijke en George
Cisca Martin

Zoals op de foto te zien is zijn wij er helemaal klaar voor om het winterweer achter ons te laten en op zomervakantie te gaan naar, ja raad eens? Australië! Tasmanië om precies te zijn. Wij hebben er zin in en zijn er al helemaal klaar voor! De koffers zijn gepakt en het humeur is goed. We willen jullie via deze weg op de hoogte houden van al onze fratsen op de hoogte houden zodat jullie ons kunnen volgen op deze droomreis!

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1796
Totaal aantal bezoekers 17625

Voorgaande reizen:

28 Januari 2013 - 02 Maart 2013

Voorpret

25 Februari 2013 - 28 Februari 2013

Terug van Launceston naar Melbourne

30 Januari 2013 - 31 Januari 2013

Van Melbourne, Australie naar Tasmanie: Launceston

29 Januari 2013 - 30 Januari 2013

van Singapore naar Melbourne

28 Januari 2013 - 29 Januari 2013

Naar Dubai

29 Januari 2013 - 29 Januari 2013

From Dubai to Singapore

Landen bezocht: