Van Singapore naar Melbourne, Australie - Reisverslag uit Launceston, Australië van Cisca Martin Hoorn - WaarBenJij.nu Van Singapore naar Melbourne, Australie - Reisverslag uit Launceston, Australië van Cisca Martin Hoorn - WaarBenJij.nu

Van Singapore naar Melbourne, Australie

Door: Cisca

Blijf op de hoogte en volg Cisca Martin

30 Januari 2013 | Australië, Launceston

Dit was een korte tussenstop, we hadden 20 minuten de tijd om voor de volgende vlucht met de Boeing 777 over te stappen. De vermoeidheid begon toe te slaan. Na een korte bagagechek mochten we door. Niets bijzonders, behalve dat de dame, onderweg naar Sydney, zich aan Martin vastklampte zodat ze de weg niet kwijt zou raken....
Eenmaal in het vliegtuig heb ik me snel opgefrist en omgekleed, mijn met rode wijn bevlekte broek verwisseld voor een schone broek. Ik was nu wel een beetje gaar, net als Martin. Als je nu teveel tegen elkaar zou zeggen, kon je nog weleens een prikkelbaar antwoord krijgen.
We konden buiten niets zien, alles was nog steeds donker. Dit was wel het langste en meest vermoeiende stukje reis. We sliepen niet. Als we eindelijk wat wegdommelden werd er eten geserveerd of drinken langsgebracht. Dus meer als dommelen werd het niet.
Maar het was voor een goed doel, dus gewoon je op jezelf concentreren en op de reis. Achter ons zat een man die een niet storen sticker op zijn hoofd had geplakt. Hilarisch...
Verder....tot zonsopkomst. Schitterend, prachtig, steeds meer van purper naar oranjerood. Nu konden we eindelijk ook buiten wat onderscheiden. De Ayers Rock hebben we dus gemist, maar de Flinders Ranges waren prachtig!
Nu gaat het echt opschieten. Nog wat luchtfoto's gemaakt, en daar was dan eindelijk Melbourne!
Snel uitstappen, door de douane, dan de koffers halen en door naar de volgende vliegmaatschappij. Jetstar (of zoals Martin zegt het trutteschuttertje). We waren een uur te vroeg om in te checken. Dus maar even een cappuchino genomen. Helaas deed de wireless het niet, dus we konden weer niets op de blog schrijven of contact met de kids opnemen. Jammer.
Nu heeft Martin zich toch ook maar even opgefrist. We zijn wel binnen gebleven, buiten was het behoorlijk warm! Prachtig zonnig. Maar ik heb geleerd van de vorige keer....ik wil niet meer zo erg verbranden.
Een uur na het inchecken mochten we aan boord van vliegtuig.
Het personeel was weer heel aardig. De sterwardess was verrast met het idee van Martin om van het tafelhaakje een hangertje voor zijn colbertje te maken. Je leert toch steeds weer iets nieuws, zei ze.
Hoe verder we naar Tassie kwamen, hoe meer bewolking er kwam. Marijke, mijn zus had het gezegd...het zou woensdag regenen.
Maar dat maakte me niet uit, want weldra zouden we arriveren.
Landing weer goed gegaan. En nu, met een knoop in mijn maag richting ontvangsthal lopen. Buiten zagen we al familie staan....bij het raam....En nu, het volgende deel door Martin.

• 01 Februari 2013 - 10:51

Els:

Dat was zeker wel de moeite waard die reis de eerste dag goed uitrusten ivm jetlag en dan genieten maar.Jullie hebben het verdiend

• 01 Februari 2013 - 17:14

Monique Kersten :

Nou ja jullie zijn iniedergeval aan gekomen rusten en dan lekker genieten .
    Zet wat leuke foto,s erop van de omgeving ben nieuwschierig groetjes MONIQUE

• 01 Februari 2013 - 19:11

Carola:

Ja luitjes, jullie hebben er lang naar toe geleefd. Toen kwam de best wel zware reis, maar..... wat zullen jullie nu enorm genieten zeg!
    We kijken uit naar jullie volgende bericht!
    Groetjes Carola en de rest

• 01 Februari 2013 - 20:37

LILIEN:

Nou, wat een reis zeg...hoeveel uur zijn jullie wakker geweest. Gelukkig kun je in ieder geval de jetlag overslaan,hihi. In ieder geval aangekomen en nu genieten...en wij wachten met smart op de verhalen die gaan komen, en als je terug bent gaan we die bundelen in een boek MET FOTO'S. Dus doe je best...veel plezier en we denken aan jullie....

• 02 Februari 2013 - 00:11

Cisca Martin Van Der Hoorn:

Het verhaal was nog niet helemaal af, maar daar gaan we nog later iets aan doen.
    We zijn helaas een aantal foto's kwijtgeraakt bij het overzetten op de usb-stick.
    Maar we gaan nu weer op pad, naar Grundelwald, ontworpen door een Nederland.
    Bedankt voor jullie berichten. Leuk dat jullie ze lezen. We hebben er al 7 of 8 geschreven, maar ook daar ging het fout bij het opslaan.
    Dussssss wordt vervolgd!!!!

• 02 Februari 2013 - 11:22

Monique :

We wachten met spaning af .

• 04 Februari 2013 - 10:34

Paola:

ehe!! eindelijk gearriveerd. Wat een lange, vermoeiend maar zeker boeiend reis.
    Whahaha...ik zie het zo voor me die man in het vliegtuig met die sticker op zijn voorhoofd :-)

Terwijl jullie in de zomerse en prachtige Land genieten wachten wij hier in de koude Nederland met enthousiasme naar jullie volgende verhaal....Geniet!

• 04 Februari 2013 - 20:36

Wilma:

Wat heerlijk dat jullie er nu eindelijk zijn wat een reis.....geweldig om te lezen...
    Geniet en ik lees gauw weer verder van jullie verhalen.....gaaf hoor...!!!liefs wilma

Verslag uit: Australië, Launceston

Van Melbourne, Australie naar Tasmanie: Launceston

Na snel door de douane te gaan en onze koffers te halen (jaja, juiste volgorde!) en 3x antwoord te hebben gegeven wat voor voedsel en medecijnen we hadden mochten we zonder problemen door. De koffers hadden we binnen 3 minuten. Dus nadat Martin zijn rondje powerliften had voltooid gingen we zo snel mogelijk naar de balie van Jetstar, ons volgende vliegtuigje. We waren een uur te vroeg om in te checken dus eerst maar even een cappucino. Het zou nog wel even duren voor we weer drinken hadden.

Na het inchecken van de koffers nog een uur wachten, dan konden we het vliegtuig in (dit toestel was vergelijkbaar met het toestel van Ryan Air waarmee we naar Rome en Londen waren geweest).
Dit duurde maar een krap uurtje. Nu draaide mijn maag wel even een rondje...nog even en dan zou ik mijn Australische failieleden weer zien!

Ook deze vlucht was geen probleem en personeel was erg vriendelijk. Martin had ze weer een primeur gegeven: het tafelklemmetje kan ook als kapstok fungeren!

Hoe dichter we bij Tasmanie kwamen, hoe bewolkter het werd. Mijn zus Marijke had het al van tevoren gezegd, er was regen voorspeld. Maar ook dit was heel mooi aan de bovenkant, gelukkig was het wel droog dat we aankwamen.
Dan....loop je het trappetje af....kijkt naar het raam. Loopt door naar de ontvangsthal en ja hoor! Mijn zus Ans en haar man Allan, hun dochter Christina en man Michael, zelfs hun oudste zoon Thieron, waar wij eerst zullen verblijven, mijn broer Joop (tussen het werk door), mijn broer Arnold en zijn vrouw Colleen, zelfs mijn nichtje Fiona, dochter van Marijke die er ook met haar man George was.
Geweldig!!! Martin kwam slepend met zijn dagtas binnen (jeah, we finally made it) en ik ging op mijn knieen om de grond te kussen.
Dat was een hele trip, maar alles ging goed en we zijn heel leuk ontvangen. Terwijl ik bij Michael, Christina en Thieron in de auto stapte, gingen George en Martin de huurauto ophalen: Hyundai Exel. Niet groot, maar prima voor ons deze maand.

Mahni Rose en Emiel waren thuis. Er werden allerlei heerlijke hapjes klaargezet. Een lekker kopje koffie (echt waar) en en lekker kopje thee voor liefhebbers.
Wat een schitterend huis en prachtig stuk land erom heen. We hebben nog een wandeling gemaakt in de buurt nadat de visite weg was.
Hond Nash ging mee (zwarte Labrador).
Echt, voor de prijs van een appartement en een eengezinswoning: daar heb je hier een paar are land en een 6 kamerwoning voor.

Vanmorgen is Martin tijdens mijn douchebeurt met Michael op familiebezoek geweest (Marijke, Ans, Arnie). Wist ik niets van van, maar ja. We hebben heerlijk geslapen op een stevig luchtbed (volgens mij had ik ook op een spijkerbed kunnen slapen). Vanmorgen lekker vroeg opgestaan. Net lekker geluncht.
We gaan zo naar Launceston de omgeving bekijken en naar het winkelcentrum. Mijn ouderlijk huis bezoeken en nog wat nodige dingen halen. Het is NIET warm vandaag, beetje regenachtig en mistig in de bergen. Maar dat maakt voor nu niet uit, want dat houdt me lekker wakker. Volgende verhaal zal Martin schrijven. De foto's gaan we nog downloaden van de diverse camera's. Dan zullen we die bij ons verhaal voegen.

Dag allemaal! Tot volgende keer.